Jak kupować tańszą żywność, nie rezygnując z jej jakości?

jedzenie

Przy kupowaniu żywności bardzo wielu ludzi kieruje się ceną, która rzekomo świadczyć ma o wysokiej jakości produktu. Okazuje się jednak, że tańsze odpowiedniki najpopularniejszych towarów nie tylko kosztują mniej, ale mogą być też zdrowsze.

 

Jakie produkty kupować?

Podstawą zdrowej, codziennej diety powinny być nieprzetworzone węglowodany. Należy do nich m.in. pieczywo pełnoziarniste, a także rozmaite kasze i płatki. Zamiast ciemnych bułek obsypanych ziarnami, sięgnąć można po tańszy, pełnowartościowy chleb razowy lub grahamki. Warto kupować je w prawdziwej piekarni, dzięki czemu nie będą to produkty z pieczywa mrożonego.

Niedrogie i zdrowe są również płatki owsiane, jęczmienne czy kasza gryczana. Produkty te z powodzeniem mogą zająć miejsce gotowych mieszanek, które bardzo często są mocno słodzone. Domowe musli zrobić można samemu, dodając do płatków orzechy, rodzynki czy miód. Doskonale zastąpi ono również słodycze. Oprócz tego przez cały rok warto kupować warzywa. Dzięki temu zamiast przepłacać poza sezonem, korzystać można z własnych, zamrożonych zapasów.

 

Jak oszczędzać na jedzeniu?

Zamiast codziennie jeść drogie mięso, lepiej urozmaicić dietę większą ilością roślin strączkowych oraz tanim nabiałem. Warto również spożywać mięso ryb, które wcale nie musi być drogie. O ile świeży pstrąg czy łosoś jest dość dużym wydatkiem, tańszy filet z morszczuka czy mintaja wciąż jest daniem o podobnej wartości odżywczej. Z tradycyjnego mięsa nie trzeba jednak całkowicie rezygnować, ale zamiast kupować tłustą mielonkę czy parówki, lepiej tanio upiec w domu schab lub przygotować kotlety.

Żeby na własną rękę odkryć jak oszczędzać na jedzeniu, warto zrezygnować z kupowania gotowych dań, a potrawy przygotowywać samodzielnie. Podczas zakupów należy pamiętać o kalkulacji, ponieważ często większe opakowania są bardziej opłacalne.

Żywnością trzeba jednak umiejętnie gospodarować, aby jak najmniej się marnowało. Z resztek mięsa zrobić można farsz lub potrawkę, z okrawków warzyw przygotować zupę, a nadmiar ugotowanego makaronu doskonale sprawdzi się jako składnik zapiekanki. Mimo tego, w dużych ilościach lepiej kupować tylko pokarm o długim terminie przydatności do spożycia.

2 thoughts on “Jak kupować tańszą żywność, nie rezygnując z jej jakości?

  1. Kupowanie gotowej żywności, czy też tej pakowanej, przetworzonej być może nie jest zdrowe i tanie, ale jak w dzisiejszym świecie znaleźć czas na to, by samodzielnie przygotowywać pożywienie ? Pracuję wraz z żoną często nawet po 12 godzin na dobę. Artykuł mądrze napisany, ale jego przekaz trafia do mnie najwyżej w 50 %. Pozdrawiam.

  2. Staram się kupować produkty sezonowe, na ryneczku lub objęte promocją. Dzięki temu w skali miesiąca jestem w stanie zaoszczędzić dość sporą sumę, którą mogę odłożyć dla potrzeb utworzenia poduszki finansowej 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *