Wady i zalety bonów lojalnościowych

promocje

„A może chciałaby pani wyrobić kartę stałego klienta? To zajmie tylko 5 minut, a tyle z tego korzyści…” – przekonuje cię ekspedientka w supermarkecie. Bony lojalnościowe są dostępne w niemal każdej sieci sklepów i rokrocznie z sukcesem gromadzą coraz więcej uczestników. Czy faktycznie warto zainwestować w taki program? Przeczytaj mocne i słabe strony bonów dla stałych klientów.

Zbieraj punkty, wymieniaj na (efektowne!) nagrody

Programów do wyboru jest mnóstwo. Wszystko zależy od tego, czy skuszą cię dodatkowe środki na zakupy w wybranym sklepie, atrakcyjne zniżki na produkty, a może konkretne zwroty gotówki, które możesz potem wykorzystać na wydatki w dowolnym miejscu. Jeśli na przykład cenisz sobie kupowanie towarów spożywczych w jednym supermarkecie, warto wyrobić taką kartę, bo po pewnym czasie zaoszczędzisz dzięki niej nawet kilkadziesiąt złotych.

Jedną z takich możliwości daje Carrefour. Gdy uzbierasz 600 punktów, otrzymasz dodatkowe 10 zł na zakupy w hipermarkecie. Kolejne ciekawe rozwiązanie bonu lojalnościowego to tzw. program SMARTzakupy. Dzięki temu programowi multipartnerskiemu otrzymasz zwrot co najmniej 5%, który możesz potem wydać w wybranych lokalnych punktach usługowych.

Brak karty stałego klienta = wolność zakupów

Niektóre programy lojalnościowe faktycznie potrafią ułatwić życie i pozwalają zaoszczędzić pieniądze. Jeśli jednak nie jesteś przywiązany do jednego supermarketu, nie ma sensu zmieniać dotychczasowe nawyki dla kilku dodatkowych złotych co parę miesięcy. Podobnie będzie w sytuacji, gdy oszczędzanie nie jest twoją mocną stroną, a na widok szyldu „promocja dla stałych klientów!” w supermarkecie, nogi same niosą cię w kierunku nieplanowanych wydatków.

Gdy więc bon wiąże się z otrzymywaniem dodatkowych korzyści w formie zniżek lub zwrotu kosztów – programom dla stałych klientów możesz powiedzieć stanowcze „tak”. Jeśli natomiast otrzymana karta tylko sprawi, że będziesz zmuszona wydawać więcej – nie ma sensu ulegać namowom ekspedientek w supermarkecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *